Jesteś tutaj
Audyt technologiczny

Audyt technologiczny to metoda badania mająca na celu ocenę:
- sprawdzenie wydajności wykorzystywanych technologii,
- stosowania lub braku odpowiednich procedur,
- specyficznych wymagań dla firmy warunkujących rozwój w oparciu o innowacje technologiczne
Ponadto, jest to proces analizy oraz metoda identyfikacji mocnych i słabych stron przez charakterystykę i ogólną ocenę podstawowej wiedzy firmy w zakresie wykorzystywanych technologii. Audyt technologiczny to skuteczna metoda identyfikacji głównych wymagań firmy, potrzeb, słabych i mocnych stron w obszarze innowacyjnego potencjału zasobów ludzkich i infrastruktury. Jednocześnie określa priorytet dla potrzeb firm jak i mocnych stron i szans, które powinny być brane pod uwagę w strategicznych planach rozwojowych organizacji. Pomaga on również firmie zidentyfikować listę konkretnych istotnych zadań, które należy zrealizować, zoptymalizować, aby zdynamizować rozwój organizacji.
Audyt technologiczny jest przeprowadzany w celu:
- generowania większych przychodów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, poprawy wydajność czynników technologicznych,
- poprawy konkurencyjności i efektywności,
- optymalizacji wykorzystania najnowszych technologii,
- zwiększenia możliwości technologicznych w oparciu o alternatywne źródła,
Gdzie ma zastosowanie audyt technologiczny?
Audyt technologiczny jest stosowany w firmach produkcyjnych i usługowych. Firmy powinny zdefiniować cele np.: chcemy stworzyć nowe produkty, zoptymalizować procesy obsługi klienta lub proces dostaw, zdywersyfikować działalności i zwiększyć potencjał rozwojowy firmy. Chcemy zwiększyć potencjał innowacyjności i wdrożyć efektywne metody współpracy w ramach organizacji.
Badanie audytu technologicznego odbywa się w kilku etapach:
Etap 1: Decyzja
Punktem wyjścia procesu audytu technologicznego jest chęć i potrzeba firmy do przeprowadzenia audytu technologicznego.
Etap 2: Faza początkowa
W początkowej fazie jest ważne, aby upewnić się, że cele audyt są zgodnie z celami strategicznymi organizacji w zakresie innowacji, że audyt będzie przebiegał sprawnie i skutecznie. Kwestionariusz należy przetestować i ewentualnie modyfikować aby ramy raportu były odpowiednio dopasowane do potrzeb informacyjnych firmy. Analizę kwestionariuszy należy zrobić przed przeprowadzeniem wywiadów i może to być wykonane na wcześniejszym etapie, tak jak wybór czy badanie kwestionariuszowe może być częściowo lub w całości oparte na ankietach np. online.
Etap 3: Wywiad i sprawozdanie
Wywiad kwestionariuszowy realizowany jest w celu:
- zebrania ogólnych danych o firmie,
- opisania stosowanych technologii i kierunków kształtowania profilu innowacyjnego firmy,
- identyfikacji obszarów technologicznych do dalszej analizy i rozwoju,
Wyniki uzyskane z ankiet i wygenerowanych raportów, które mogą być łatwo ocenione przez Zarząd firmy muszą zwierać obiektywną diagnozę eksperta technologicznego, którą opracowuje wyspecjalizowany konsultant lub zespół konsultantów.
Etap 4: Raport końcowy
Raport końcowy powinien zawierać:
- listę analizowanych obiektów,
- opis zastosowanej metodologii,
- zidentyfikowane obszary problemowe,
- proponowane rozwiązania,
- harmonogram działań podejmowanych w celu wdrożenia rozwiązań.
Kontakt
Jeżeli jesteś zainteresowany naszymi usługami albo chcesz się dowiedzieć więcej skontaktuj się znami, czekamy na Ciebie